søndag 1. mars 2009

Personlighetstester

Jeg er veldig fascinert av konseptet personlighetstester. Ved å svare på en haug med mer eller mindre enkle spørsmål om seg selv, får man en beskrivelse av hvordan man er. Og veldig ofte stemmer jo det faktisk godt med hvordan man oppfatter seg selv. I hvert fall pleier jeg å ha det sånn. Derfor liker jeg å ta disse testene, sånn at jeg kan lære mer om meg selv eller om hvordan jeg blir oppfattet av andre.

Jeg har samlet et lite knippe tester som traff spikeren på hodet i mitt tilfelle. Kanskje det gjør det for deg også? (Det var tilfeldigvis også de øverste søkeresultatene jeg fikk på Google...)

Personlighetstest basert på Jungs Typologitest
IPIP-Neo-test (300 spørsmål, tar ca 15-20 min)
Personlighetsforstyrrelsestest (mest for gøy)

Av disse testene fant jeg ut at:

  • Jeg har en ESFJ-personlighetstype. (Extroverted Sensing Feeling Judging)
  • Jeg har moderate schizotypal og histrionic personlighetsforstyrrelser. Hihi.
  • Jeg er utadvent, vennlig, spenningssøkende og glad
  • Jeg liker å hjelpe andre, men har relativt lav moral og finnes nesten ikke beskjeden
  • Jeg er effektiv, men kan være ganske uforsiktig
  • Jeg er rolig og fryktløs
  • Jeg har god fantasi og er i kontakt med mine egne følelser

Så det var meg. Det har vært veldig mye meg på bloggen de siste dagene. Men så er det jo meg jeg kjenner best også da. I hvert fall når jeg har tatt disse testene.

PS: Moro om de som tar den øverste testen skriver hvilken type de ble i kommentarfeltet her! Hihi.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Gadd ikkje ta den store testen, men dei to andre tok eg. Her er mine resultat:

Personlighets type: INTJ
Introverted Intuitive Thinking Judging

Stemmer ganske bra, gjer det ikkje?

På den andre hadde eg høg score på: Paranoid, Schizoid og Narsissistisk, samt moderat på Obsessive-Compulsive.

Er litt usikker kva dette betyr. Men det høyrest jo ikkje bra ut!

Siri Supern sa...

Ingen bombe på personlighetstesten nei. Morsomme resultater på deg på personlighetsforstyrrelsene! Haha.. Og jeg som trodde jeg var den mest mentalt forstyrrete av oss :p

Anonym sa...

Personlighetstype: EITJ (Extraverted, Intuitive, Thinking, Judging). Vet ikke helt hva det første der betyr, men fikk aller høyest score på judging..hm..

Hadde lav score på alle personlighetsforstyrrelser :)

Jeg skal ta den andre en annen gang, for nå må jeg legge meg..

Anonym sa...

Ble moderat narsistisk, og høy på Histrionic Personality Disorder som vil si at jeg er oppmerksomhetsyk.... jaja, MEN Æ NEKTE Å FORANDRE MÆ!!!!

Anonym sa...

Tok den lange teksten likevel, haha, litt gøy å se svarene! Men må jo si at når man svarer på slike spørsmål, så er man jo veldig positiv om seg selv :p

Domain/Facet........... Score
Extraversion...............67 (vet ikke hva det betyr)
Friendliness.............78 (stemmer det ja :p)
Gregariousness...........76 (???)
Assertiveness............54 (???)
Activity Level...........87 (Jepp)
Excitement-Seeking.......37 (Hm)
Cheerfulness.............40 (Håpet jeg skulle score litt høyere på denne da, jeg er visst ikke så cheerful)

Your score on Extraversion is average, indicating you are neither a subdued loner nor a jovial chatterbox. You enjoy time with others but also time alone.

Domain/Facet........... Score
Agreeableness..............91 (Jajaja)
Trust....................94 (Jeg stoler på de fleste!)
Morality.................92 (Høy moral på meg)
Altruism.................78 (???)
Cooperation..............99 (Litt høy score her..)
Modesty..................65
Sympathy.................27 (Oi, jeg er visst lite sympatisk:p)

Your high level of Agreeableness indicates a strong interest in others' needs and well-being. You are pleasant, sympathetic, and cooperative.

Domain/Facet........... Score
Conscientiousness..........99
Self-Efficacy............99 (hahaha)
Orderliness..............99 (hahaha)
Dutifulness..............98 (stemmer)
Achievement-Striving.....98 (mhm)
Self-Discipline..........97 (tja, kanskje det)
Cautiousness.............99

Your score on Conscientiousness is high. This means you set clear goals and pursue them with determination. People regard you as reliable and hard-working.

Domain/Facet........... Score
Neuroticism................7
Anxiety..................2
Anger....................0 (se jeg blir aldri sint)
Depression...............22 (når jeg svømmer dårlig)
Self-Consciousness.......42 (hehe)
Immoderation.............39
Vulnerability............17

Your score on Neuroticism is low, indicating that you are exceptionally calm, composed and unflappable. You do not react with intense emotions, even to situations that most people would describe as stressful.

Domain/Facet........... Score
Openness to experience.....38
Imagination..............76 (jepps)
Artistic Interests.......13 (stemmer)
Emotionality.............17
Adventurousness..........42
Intellect................64 (altså, trodde jeg skulle få full score her :/ )
Liberalism...............35


Your score on Openness to Experience is average, indicating you enjoy tradition but are willing to try new things. Your thinking is neither simple nor complex. To others you appear to be a well-educated person but not an intellectual.

Så der har dere meg, folkens. Eller Siri. :)

Siri Supern sa...

Sebbe = ENFP (extrovert intuitive feeling perceiving)

Simen = ISFP (introvert sensing feeling perceiving)

Hittil er alle vidt forskjellige! Spennende :)

Anonym sa...

Er Simen Introvert???

Der falt truverdet til testen i dass ;)

Matilde Solbakken sa...

Jeg ble ISFP - introverted sensing feeling perceiving
Og jeg kan fortelle at Prinsesse Diana, J.K. Rowling og John Lennon er samme type. Vi er en god gjeng;)

Siri Supern sa...

haha! en ting er at simen er introverted. men du?? jadda. bra test.

Anonym sa...

Jeg ble svært narsissistisk og histrionic, i tillegg til moderat på resten untatt to. Jeg er normal.

Anonym sa...

Jeg fikk INFJ. Skjønner egentlig ikke helt hva det er, noen som vil forklare?

Også er jeg:
slightly expressed introvert

slightly expressed intuitive personality

slightly expressed feeling personality

slightly expressed judging personality

Så det. :)

Anonym sa...

ojojoj, jeg er det samme som mor teresa og nelson mandela. Jeg kommer til å bli noe stort.

Siri Supern sa...

haha, martin! og oda, du kan kikke her: http://typelogic.com/infj.html

der står det om din personlighetstype