mandag 30. mars 2009

NM kortbane Kristiansund 2009

Det er store muligheter for at dette er den tørreste overskriften jeg har hatt så langt her på bloggen, men når jeg skal oppsummere helgens hendelser, er det like godt å varsle om det med en gang. Er tross alt ikke alle blogglesere som er svømmeinteresserte heller. Så nå er dere advart.

Kort oppsummert er det disse løpene jeg er mest fornøyd med på NM:
  1. 25.31 på 50 fri i medley-laget (på morgenen til og med) er stafettpers med 3 tideler, og den raskeste stafettiden gjort av en jente på NM. Dessuten den KLART sterkeste hjemgangen jeg noengang har hatt på øvelsen. 12.8 siste 25 er det få, om noen, jenter i Norge som gjør etter meg. Jeg klarte ikke å gjenta det selv en gang...
  2. 28.79 på 50 butterfly. Pers med 41 hundredeler og over 700 poeng for første gang på en annen svømmeart enn crawl. Fikk akkurat ikke finale, men løpet gav mersmak.
  3. Bronse på 4x50 fri-stafetten. Min etappetid var ingen høydare her, men da de andre jentene på laget gjorde jobben sin (Katrine raknet til og med drakten sin rett før stupet og svømte likevel ned tiden sin fra forsøket), ble vi belønnet med en herlig medalje for innsatsen. Vi kommer enda sterkere tilbake neste år!

Resten av mesterskapet gikk mer i retning av sånn passe, men jeg føler likevel at jeg har fått god uttelling i Kristiansund sett ut ifra den litt trøblete oppladningen jeg fikk denne gangen. Nå er hovedmålet frem mot langbane-NM først og fremst å holde seg frisk. Dessuten skal jeg øve enda litt mer på stup og detaljer. Det antydes at jeg trenger det.



Her svømmer laget vårt 4x50 fri i finalen. 1. etappe: Hanne, 2. etappe: meg, 3. etappe: Monica, 4. etappe: Katrine. Legg merke til drakten til Katrine. Det er jenta si det, som ikke bryr seg om "småting". Hun er helten min.

Dagens sang: Brandy - Right Here (Departed)

3 kommentarer:

Silje Isdahl sa...

Hva er det med drakta hennes? Så ikke en dritt :p

Siri Supern sa...

den sprakk i rumpen på høyre side før hun skulle stupe.. haha

Åsa:) sa...

Flinken:D Sinnsykt fin hjemgang da!
Gratulerer med medalje:D
*veldig stolt*