mandag 16. mars 2009

Enten, eller: Runde 1

  1. Ville du kunne bli usynlig eller kunne kontrollere ild? Jeg ville helt klart helst kunnet kontrollere ild. Ild er mektig, sterkt, spennende. Å være usynlig er litt sånn kikker-aktig.
  2. Ville du fått en baby til å gråte eller sparket en valp? Jeg ville fått en baby til å gråte. Babyer gråter uansett hele tiden, og de er lette å få blide igjen. Hvis du først sparker en valp tror jeg det er forferdelig vanskelig å få den til å stole på deg igjen. Men jeg ville uansett aldri sparket en valp.
  3. Ville du avverget en lokal katastrofe og fått ære og berømmelse, eller en internasjonal krise uten at noen fikk vite om det? Forutsatt at ingen jeg kjenner og er glad i var involvert i den lokale katastrofen, ville jeg avverget den internasjonale krisen. Æren bryr jeg meg jack om i denne saken.
  4. Ville du helst gitt eller fått? Jeg elsker å få, men foretrekker likevel å gi. Det beste i verden er hvis noen blir skikkelig glad for noe du har gitt dem. Uansett om det er et kort, en sjokolade, eller en diamantring.
  5. Ville du helst lest en bok eller sett en film hvis det tok like lang tid? Dette er det eneste spørsmålet jeg ikke klarer å velge på. Jeg elsker gode bøker og jeg elsker gode filmer. Men jeg heller kanskje mot bøker likevel, ettersom de er mer mobile enn filmer. I en bok kan du lage alle bildene selv, mens med filmer er det en STOR fordel med bra utstyr.
  6. Ville du helst hoppet i fallskjerm eller hoppet i strikk? Jeg har høydeskrekk, og den blir bare verre og verre med årene, så begge alternativene høres helt jævlige ut. Men jeg ville valgt fallskjerm fordi jeg har mindre høydeskrekk i fly enn på en høy bro. Og jeg ser for meg at det er veldig befriende å sveve.
Hva ville DU valgt og hvorfor?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg ville vært usynelig, fått en baby til å gråte, avverget en internasjonal katastrofe, fått, sett film og hoppet i fallskjerm. Så det så!