tirsdag 17. mars 2009

Idyll - den reviderte versjonen

Denne versjonen av norgeshistoriens kanskje beste norske sang på norsk ble til under en treningsleir i Danmark for et par år siden. Sangen handler hovedsaklig om trening og en av verdens beste trenere - Øyvind Røsland. Martin og Tor-Joachim er de eminente tekstforfatterne. Det er dessuten de som fremfører sangen i klippet under. Nok en gang legger jeg også ved lyrics, i tilfelle det på noe tidspunkt skulle være vanskelig å forstå østlandsdialekt for enkelte. God fornøyelse!



Treningsidyll

[1. vers]
Det var soloppgang
Det var trening i vann
Det var lite fri
Og altfor dårlig tid
Det var Røssi og det var oss
Ingen tvil om hvem som var boss
Det var morgenpass
I noe som virket som en evighet

[Refreng]
Og ingen øl, ingen berusende ord
Masse trening og masse klor
Det var sprinting i vann, push-ups på land
Alt på denne jord
Og det var slitsomt
Ja, det var slitsomt!
To treninger hver bidige dag
På grensen til ubehag - IDYLL

[2. vers]
Karrieren var på hell
Jeg måtte trene i kveld
Jeg svømte rygg, følte meg trygg
Men skalv litt likevel
Jeg slo inn og spurte han
Om jeg snart kunne gå på land
Han så på meg, svarte: Nei!
Nå skal det svømmes helt til krampa tar deg

[Refreng]
Og ingen øl, ingen berusende ord
Masse trening og masse klor
Det var sprinting i vann, push-ups på land
Alt på denne jord
Og det var slitsomt
Ja, det var slitsomt!
To treninger hver bidige dag
På grensen til ubehag - IDYLL

Ingen bombe at dette også er dagens sang.

5 kommentarer:

Anonym sa...

videoen vil ikke viseees!! :O

jeg ble så glad og ville se den, men neida!

Siri Supern sa...

neeei! så leit! den vises på pc'en min.. lurer på om noen andre har samme problemet? :/

Anonym sa...

aaa nå gikk det! :) hehehe

Anonym sa...

kommentere på din blogg uten å være anonym jaaa=) men jeg likte denne sangen, syns den var grådi gøyal. ti tomler opp!!

Anonym sa...

Sv: Ikke sant! Det var derfor jeg la den ut. For jeg trodde virkelig hun bare var en eller annen blond random jente som gikk i studio og fikk stemmen sin fingjort. Men da jeg hørte denne sangen ble jeg positivt overrasket!


Kongesang du hadde posta her da:) Bra skrevet tekst og morro å høre gutta synge:)