søndag 13. september 2009

Sitron, cookie and cream og daim

Det er ikke alltid så mye som skal til for å få en dag til å gå fra helt ok til fantastisk. Idag var ingrediensene en stk trekulers is i kjeks fra Bon Appetit ved bryggen, en stk kaffe mocca fra Bergens visstnok eldste café, og sist, men ikke minst, en stk veldig god venninne - gjerne i form av Elisa. :)

Verdens tøffeste Elisa, undertegnede og søte Victoria på strandpiknik i fjor sommer

Jeg har en god del guttevenner, blant annet verdens beste bestevenn, men uansett hvordan man vender og vrir på det, er et vennskap mellom en gutt og ei jente helt annerledes enn mellom to jenter. Jenter forstår nok hverandre litt bedre, og en liten girl talk kan spare oss for unødvendige psykologutgifter i dagens utbrente samfunn. Vi trenger ikke en gang å snakke dypt om følelsene våre for å få terapieffekten. Idag har jeg og Elisa blant annet diskutert film, klær, kaffe, konserter, teknologi og jeg føler meg herlig gjenopplivet og klar for en ny uke.

Med gode venninner er det omtrent umulig å gå tom for ting å snakke om. De beste venninnene er likevel dem du kan være stille med også (Ja, Elisa, du regnes blant dem også). Aristoteles sa en gang at sant vennskap kommer når stillheten mellom to mennesker ikke lenger virker truende. Idag, 2000 år senere, er det fremdeles sant, og jeg er heldigvis velsignet med flere slike venninner. Selv om noen sikkert vil argumentere med at mitt behov for å være stille sjelden virker spesielt påtrengende, så verdsettes muligheten uansett høyt.

PS: Jeg anbefaler feelgood-filmen Soul Men på det høyeste.

Dagens sang: Tracy Chapman - Fast Car

1 kommentar:

Eliza-Jane Doolittle sa...

yeeeeei!! :D gleder meg til neste gang vi skal leke. da tror jeg at jeg vil bake. og drikke kakao!