torsdag 17. september 2009

Keep your friends close, and your enemies closer

Først og fremst: Gå og se The Ugly Truth på kino. Den har jeg sett idag, den var kjempemorsom og Gerard Butler er til å dø for.

I filmen er den kvinnelige hovedrollen litt av en kontrollfreak. Det er noe jeg kan kjenne meg litt igjen i. Selv om jeg ikke krever et østvendt rom i 7.etasje eller høyere når jeg sjekker inn på et hotell, er det enkelte ting jeg liker å ha snøring på til enhver tid. Det kan være alt fra timeplanen på skolen til treningsprogram til å huske bursdagene til folk. Oftest tror jeg at jeg klarer å dekke over de verste nevrosene med en god dose humor og selvironi, men innimellom kan det nok skinne gjennom som solen gjør gjennom persiennene på soverommet mitt klokken 6 en vårlig søndagsmorgen.

Hvis jeg for eksempel er involvert i gruppearbeid av noe slag, tror jeg det til og med kan bli påtrengende tydelig. Da må jeg alltid, og jeg mener alltid, legge siste hånd på det som skal leveres. Grammatikken, syntaksen og det helhetlige inntrykket skal under lupen og perfeksjoneres til jeg kan gi fra meg noe jeg kan stå inne for. I utdannings- og yrkessammenheng kan jo det i og for seg være en god egenskap. I andre situasjoner er det kanskje like greit å ha en litt mer avslappet holdning til ting som foregår.

I disse dager prøver jeg å chille litt mer. Jeg prøver å bli flinkere til å ignorere ting jeg ikke kan gjøre noe med, og gi en god faen i de tingene som ikke betyr stort fra eller til i den store sammenheng. For noe man aldri har helt kontroll over uansett, er menneskene du har rundt deg. Du vet aldri hva du kan vente. Det er litt spennende, og samtidig litt skummelt, men jeg har i hvert fall lært meg å leve med det. Lett. :)

Dagens sang: N.E.R.D. - She Wants to Move

2 kommentarer:

Eirik sa...

Er det derfor du ikke klarer å telle på seriene lenger? :P

Siri Supern sa...

hehe.. jeg klarer jo innimellom da. hadde klart å regne meg frem til hvor mange 25-metere vi hadde idag for eksempel. ;)