lørdag 5. september 2009

Hei søta, jeg løfter over 100 kg i benk. Sjarmert?

Igår introduserte Simen meg for MSN games. Det går ut på at man kan spille et utvalg av spill mot hverandre mens man snakker sammen på MSN. Spillene er selvfølgelig ikke blant de mest avanserte på markedet, men til gjengjeld er de gratis. Og overraskende underholdende. Vi begynte forsiktig med en runde minesveiper (som jeg vant), så fulgte et kabaloppgjør (som Simen vant - men jeg fattet til mitt forsvar ikke reglene), og deretter ga vi oss i kast med et av de mest herlig meningsløse spillene jeg har vært borti i min tid: Sjarmér Holly Valance.

Holly Valance. Noe mer avkledd på bildet enn i MSN spillet. I hvert fall så langt vi kom med henne.

Først må begge spillere velge seg et navn. Deretter stiller Holly 10 spørsmål som skal besvares så sjarmerende og hurtig som mulig. Spilleren med flest poeng til slutt er selvfølgelig vinneren, og avhengig av antall oppnådde poeng, får man låst opp ulike videoer av frøken Holly. Or so we're told. For uansett hvor mange ganger vi spilte, fikk vi aldri nok poeng til å åpne mer enn én av de fem mulige filmene.

Holly er nemlig ikke veldig lett på tråden. Vi antar at mulig toppscore er 1000 poeng, dvs 100 poeng per spørsmål. Første runde fikk både jeg ("Yo") og Simen (Sneipi) nøyaktig 0 poeng. Andre runde tok vi oss litt sammen, og vi begynte å ane litt hvor hun ville med spørsmålene sine. Men hun er jaggu ikke alltid like lett å lese den dama. Et av spørsmålene er blant annet "Hvor mange pizzabiter ville du spist på en pizzabuffet?" Det fant vi aldri ut av, men svaret er i hvert fall IKKE 2, 4, 7, 10, 13, 17, 20 eller 100.

I løpet av minst 20 frustrerende runder, ble min toppscore 561 poeng og Simen sin rundt 300. For å åpnet video nummer to, måtte man inn på topp 100 listen, noe man trengte over 573 poeng for å klare. Så vi kan ikke annet enn håpe på bedre uttelling hos Holly neste gang. I mellomtiden kan jeg trøste meg med at jeg i det minste er flinkere enn Simen til å sjarmere virtuelle chicks.

Dagens sang: Holly Valance - Kiss Kiss

3 kommentarer:

sneipi sa...

det kan så være at du er bedre i den virtuelle verden å sjarmere chicks. så lenge jeg får det te beere i virkeligheten med min uasnsynlige store samling av klokskap og drikke med måte. (ikke eivind)

Anonym sa...

Hva er svarene på de spørsmålene du fikk?

Siri Supern sa...

Vi fikk et veldig stort utvalg av spørsmål etter hvert, men en gjenganger var f.eks "Hva er det fineste stedet du har vært?", eller noe i den dur. Da faller blant annet svaret "New York" i svært god jord.