torsdag 8. januar 2009

Liten tue..

Idag ble jeg inspirert av en svært gripende episode i garderoben i sentralbadet. Det var en konflikt mellom mor og barn, som heldigvis mer eller mindre løste seg før jeg hadde skiftet ferdig. Moren var veldig tydelig og forsåtelsesfull og det fikk meg til å tenke. Hvis jeg noengang i fremtiden mot formodning skulle bli mor, har jeg følgende visdomsord til barna mine som de skal få høre hver eneste dag fra de blir født til de flytter ut:

1) Du oppnår mer med et smil enn noe annet. (Med annet mener jeg blant annet skriking, grining, lyving, stjeling, og krangling.)

2) Som jeg leste i Cosmo at en mor hadde sagt til sin sønn fra han var veldig liten: Behandle alle kvinner du møter som prinsesser, og du vil leve ditt liv som en konge. Det er neppe noe i veien for å behandle alle gutter som prinser heller..

Klemmer til alle prinsene og prinsessene mine <3

1 kommentar:

Mari sa...

Hmm! Det var jo egentlig en god regel :)