torsdag 18. desember 2008

En gammel bilists bekjennelser

God kveld i stova.

Mitt navn er Jostein Smygen. Jeg er noen og søtti år og kjører Fiat. Det er jeg som alltid ligger først i trafikkøen, både på motorvei, landevei, riksvei, og i byen. Jeg er nemlig ikke så glad i å kjøre i høy hastighet. Alle disse fartsgrensene satt opp rundt omkring er rett og slett uforsvarlige. Derfor har jeg laget mine egne fartsgrenser. Det skulle aldri være nødvendig å kjøre fortere enn 20 kilometer i timen. Hastverk er lastverk er mitt personlige motto.

Ellers er jeg heller ikke så glad i å se meg rundt mens jeg kjører. Oversikt over veibildet er oppskrytt. Og ettersom synet mitt ikke er det det en gang var, føler jeg meg sikker på at det uansett er større sjanse for at noen oppdager meg enn for at jeg oppdager dem. Det samme gjelder vikeplikten. Jeg har tross alt veket for andre i flere tiår, så nå er det på tide at noen gjør det for meg.

Jeg håper dere har dette i tankene neste gang vi sees i asfaltjungelen.

Hjertelig hilsen Jostein Smygen

1 kommentar:

Elisabet sa...

"veket" hahaha, genialt ;D

du har treft på mr.smygen antar eg? ;D