tirsdag 16. desember 2008

Borte bra, men hjemme best!

I hvert fall i jula.

Jeg hadde en særdeles slitsom togreise igår. Enda jeg hadde NSB komfort, fant jeg aldri en komfortabel sittestilling, og på tross av fine filmer på pc, kjedet jeg vettet av meg. Nisten min smakte ikke så godt som jeg hadde håpet heller. Så etter ni timer på reisefot var jeg ganske klar for å komme hjem. Jeg ble ikke skuffet.

Mamma hentet meg på stasjonen, og jeg ble kjørt rett hjem til ferdig middag. Etterpå tok jeg høstens første bad i badekar, og så hadde vi quiz. Som min bror vant. Kanskje ikke med bare rent mel i posen.

Idag har jeg hatt mine første Hamartreninger med Glenn GC som trener. Det var utrolig kjekt, og morgentreningen gikk stort sett bare med til teknikk og drills spesielt tilpasset meg. Ettersom jeg stort sett var den eneste på trening. Kveldstreningen var god og hard med 7000 meter totalt, og jeg merket meg et par ting:

1. Jeg er fremdeles ganske forkjølet
2. Jeg liker å presse meg
3. Min aerobe kapasitet er ikke det den en gang var

Men jeg håper å booste det aerobe litt mens jeg er hjemme. Så får puls være puls og følelse være følelse. Nå skal mamma massere stakkars slitne, lille Siri.

Jeg er glad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"3. Min aerobe kapasitet er ikke det den en gang var"

Du skal ikke klage! Noen har det verre! :P

Anonym sa...

tog er fantastisk. fatter ikke at du ikke så sjarmen! vi kan ta tog sammen en gang siri, så skal jeg jaggu vise deg hvor stas det kan værra! _S

Elisabet sa...

tog i usa e genialt! hihi, store vide seter som du kan legge nesten heilt ned, fotrest og minimalt med lyd! fine toget! =D

Mari sa...

Jeg er enig med deg; tog er ikke det beste, men det får deg da hjem i hvert fall :) Jeg er SÅ lei av å kjøre tog Trondheim-Hamar, så i år tar jeg fly. Gleder meg til å komme hjem til Hamar :)