onsdag 14. oktober 2009

Ordkunstneren

Det hender ikke så rent sjelden at mamma ber meg utvide ordforrådet mitt. Eller vokabularet, om du vil. Jeg regner med at det først og fremst bunner i at hun ikke har så veldig sansen for at jeg går South Park og the Osbornes en høy gang når det gjelder bannskap. Det jeg derimot har funnet ut på egen hånd (og med litt hjelp av bl.a. Eirik), er at det er fullt av morsomme og spesielle ord der ute som jeg bruker altfor lite, og som vil ha godt av å bli luftet litt oftere i offentligheten. Noen ord jeg derfor skal prøve å benytte meg av hyppigere fremover er blant andre:
  • Evneveik
  • Eplekjekk
  • Ynkelig
  • Snusfornuftig
  • Skøyermaker
  • Byste (som i skulpturtypen)
  • Flisespikkeri
  • Nostalgi

Fiiine og rare ordene. Feel free to share hvis du har noen andre koselige eller spesielle ord til meg. :)

Dagens sang: AFI - Miss Murder

5 kommentarer:

Katty sa...

jeg hørte du sa skøyemaker på trening i dag !

Siri Supern sa...

Det er helt riktig. Haha :D

teejay sa...

Pølsevev er et undervurdert ord. Også høres det morsomt ut :)

guess who :P sa...

Jeg har et jussord til deg:
culpøst (når man har handlet klandreverdig (haha, enda et ord))
hihi! du er culpøs ass!

Sander sa...

Tykkjer somme av desse orda er heilt normale. Ord som flisespikkeri og nostalgi er relativt vanleg for min del, eplekjekk intreff også ved ujamne mellomrom.

Er også vonbroten over at "Eldhug" ikkje var verdig ein plass på denne lista.