onsdag 5. november 2008

Valgsex s.2,-10, 24, 25 og 30. Se bildene!

Presidentvalget i "US and A" er mer eller mindre over for denne gang. Noen formaliteter gjenstår vel, men det er ingen tvil om at Barack Obama blir den nye lederen for verdens fattigste rike land. Uten at jeg kan skryte av å ha satt meg max inn i politikken til verken Obama eller McCain, må jeg innrømme at jeg er glad for at det gikk som det gikk. Om ikke annet, så blir det vel en veldig ny vei i vellinga de neste fire årene. Heldigvis, for gudene vet han har en real ryddejobb å gjøre.

Men herfra skal jeg overlate den politiske delen til de som har peiling, og heller synse litt om noe som jeg har en klar mening om. Denne gangen er det avisoverskrifter. Her er et par ting jeg begynner å bli smålei av:

1. Ordspill: Hele dagens innlegg er egentlig dedikert til Bergensavisens hovedoppslag idag. Nemlig "Obamania". Gratulerer til BA for å oppsummere et av de viktigste valgene i verdenshistorien med et hjemmesnekret ord for anledningen. Slik storslagen kreativitet opplever vi ellers kun en gang i året under Tour de France. Eller skal jeg heller si "Thor de France". Takk.

2. Sex, sex- og -sex: En annen måte avisen lager sine egne ord på, er ganske enkelt å tilsette ordet sex. Enten som et frittstående ord, eller som prefix eller suffix, alt ettersom hva som kler anledningen best. Vi nevner i fleng:
Puppesex, kjendissex, sexsjokk, terningkast sex, sexskandale, skandalesex (disse to er ekstra populære og brukes gjerne flere ganger i uken), teknosex, sovesex, sexhus. De fantasifulle vil ikke ha noen problemer med å sette sex til flere passende eller upassende ord, og kan deretter benytte sin egen liste som jobbsøknad til tabloidene. Lykke til.


Jeg vil avslutte med å gratulere Barack Obama, USA og verden med valget. Kongen er død, lenge leve kongen!

Ingen kommentarer: