søndag 2. november 2008

Den store kinodagen

Det var mye å velge mellom på kino igår. Alt fra svenske vampyrthrillere, til Mamma Mia og Kurt blir grusom. Jeg rakk "bare" to filmer i går. Valget falt på Max Payne og Fatso.

Max Payne er basert på et dataspill, som jeg ikke har spilt selv. Og i retrospekt er det kanskje like greit. For det jeg trodde skulle være en actionfilm av typen "Payback", viste seg å være en litt forvirrende opplevelse som minnet mer om en dårlig gjennomført "Constantine". Med enkelte kule scener selvfølgelig. Jeg og Espen brukte mer tid på å lure på hva som egentlig foregikk enn på å faktisk nyte filmen. Det er sjelden et godt tegn. Terningkast 3.

Da var Fatso et større lyspunkt. Jeg og Espen, Eivind, Even (god morgen), Celinn, Zolli og Sander opptok 8 plasser på MB1 mellom 21.20 og 23.00. (Ja, jeg vet vi bare var 7, men var en liten misforståelse mellom meg og Hanne i forkant som gjorde at vi hadde en billett for mye.) De knappe to timene ble stort sett fylt med runking, pinlige situasjoner og et studie av mangel på social skills. Alt på lerretet heldigvis. Men det funket! Jeg lo mye, gjemte ansiktet i hendene av skam enda mer, men koste meg alt i alt. Når det kan tilføyes at Espen så den for 2. gang og at til og med kritiske Sander innrømmet at han hadde ledd litt i blant, er det ikke lenger noen tvil. Terningkast 5! Hurra!

Idag (søndag) koser jeg meg inne mens tåka herjer ute. Og kakao smaker ekstra godt på en kjølig novemberettermiddag. :)

Ingen kommentarer: