torsdag 13. november 2008

En høyst uoffisiell og subjektiv kåring

Jeg liker lister. Sånn som hovedpersonen i Erlend Loes Naiv.Super. Jeg lager lister over alt og ingenting. Handlelister, huskelister, julegavelister og alle andre mulige lister. For en herlig måte å mer eller mindre kort oppsummere en rekke punkter.

Idag har jeg laget en ny liste. Den vil neppe stå igjen i historien som en av de viktigste listene, verken politisk, sosialt, eller økonomisk sett. Men den var morsom å lage. Og selv om representantene på listen sikkert bør og vil byttes ut med tid og stund, er dette listen min per 13.11.08.

Topp 10 kjekke kjendiser/rollefigurer:

10. Vin Diesel. Stor som et hus og stemme som en middels grizzlybjørn. Slettes ikke dumt.

9. Dennis Storhøi. Eneste nordmann på listen min. Fantastisk skuespiller, herlig smil.

8. Lenny Kravitz. Tine og jeg har siklet på Lenny Kravitz siden 8. klasse. Han har ikke tapt seg.

7. Hugh Jackman. Ingen tvil etter X-men filmene. INGEN andre kunne spilt Wolverine.

6. Agent Seeley Booth (David Boreanaz). Gjør hver eneste Bones-episode til en evig glede.

5. Ewan McGregor. Verdens kjekkeste skotte. Og han kan til og med synge...

4.Tony Soprano (James Gandolfini). Mektig, brutal, uimotståelig.

3. Bruce Willis. John McClane er helten min. Men Brucern får stå her med eget navn siden han er så ufattelig tøff i de fleste andre filmene sine også.

2. Jack Sparrow (Johnny Depp). Ble knocket ned fra topp-plasseringen denne sommeren faktisk. Ellers en sikker vinner.

1. Christian Bale. Oh yes! Ingen over, ingen ved siden. Får til og med George Clooney som Batman til å virke som en pingle av en annen verden.Jeg legger ikke så mye vekt på om gutta på listen er ekte levende mennesker eller ikke, ettersom sjansen for at jeg får møte f.eks. Jack Sparrow er omtrent like stor som for at jeg tilfeldigvis treffer på Johnny Depp. Og litt fantasi er bare bra. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ikkje tilfeldigvis et bankebrett som du slår litt på også?

Siri Supern sa...

jo. og en ball som jeg kaster mot veggen en gang i blant. :)

Anonym sa...

lenny ja=) synes han var litt langt nede men men

Anonym sa...

Jeg må si listen din tok en overraskende vendig når jeg fikk scrollet meg ned til førsteplassen. At gode gamle captain Sparrow ikke kuppet førsteplassen kom som lyn fra relativt klar himmel for meg!