fredag 21. november 2008

Postmann Pat

For noen dager siden bestilte jeg en pakke fra amazon. Alt gikk som det skulle, og igår fikk jeg en lapp i posten om pakken. I tillegg til kopi av pakken, stod det med knapt leselig håndskrift noe sånt som:

"Forsøkt utlevert 20.11. Kan hentes på Rimi Ch.Borg etter kl. 15.30."

Jasså, tenkte jeg. Ch.Borg? Hvor er det? Så tiltaksfull (er det et ord?) som jeg er, søkte jeg blant Rimi-butikkene på nettet for å finne ut hvilken det kunne være. På Rimi.no fant jeg ingen butikker som het noe sånt. Så jeg gikk ned på Rimi i Minde Allé der jeg har pleid å få pakker før. Der kunne de fortelle meg at:

"Neeei.. Den har vi ikke sett. Virker som den er levert i en annen butikk. Prøv Rimi i Solheimsviken."

Senere på kvelden i Rimi Solheimsviken, hvor de for øvrig ikke en gang har Post i butikk, kunne de heller ikke hjelpe meg. Ingen i denne delen av verden har tydeligvis hørt om Ch.Borg. Men jeg ble anbefalt å sjekke sporingsnummeret på nettet. Dette viste seg å være nok et ubrukelig råd, da sporingsnummeret er utenlandsk, og selve sporingen stopper da pakken ble shippet fra tyskland. Faen.

Til slutt kom jeg på den innlysende idéen å faktisk sjekke med POSTEN hvor pakken min har endt opp. Dette var heller ingen dans på roser, da sporingsnummeret logisk nok er alfa og omega i pakkesporing. Men da jeg søkte på lokale Post i butikk-utleveringer, dukket Kristianborg opp. Og jammen befinner Kristianborg post i butikk seg på Rimi i Minde Allé.

Planen for morgendagen er med andre ord å nok en gang ta turen ned på Rimi og denne gangen ikke gi meg før jeg kan gå derfra med pakken i hendene. Eller i en pose. Alt ettersom. Poenget er at NOEN bør gjøre jobben sin skikkelig i morgen. Hvis ikke vil mer enn én Rimiansatt forlate butikken i en body bag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Når eg såg overskrifta tenkte eg at dette var ein blogg om faren til Monica, men den gong ei.

Og ellers? Har du fått pakken din no?;)

Siri Supern sa...

Pakken er hentet! :D Viste seg at den bare ikke hadde blitt registrert skikkelig på den første Rimien jeg var på, men de ordnet opp denne gangen. Godt. Så beholder jeg min tiltro til Posten :)