torsdag 19. februar 2009

Syke dataen

For sikkerhets skyld:

Vanlig virus: Virus (lat. gift) er genetiske elementer som kan reprodusere seg uavhengig av cellenes kromosomer, men er avhengig av selve cellen. Dette er fordi virus ikke har en egen metabolisme.

Datavirus: Datavirus eller virus er et type program som har en evne til å reprodusere seg selv. Virus kan ikke spre seg uten at den bringes med en vert. Den sprer seg ved å kopiere programkoden inn i eksekverbare filer, "boot" sektorer på disketter og harddisker og i dokumentmakroer.

Dataen min har da sistnevnte. Den er tregere enn vanlig, og nekter å slå seg av. Verten til viruset til min stakkars data var en mongo musikkfil som jeg dobbeltklikket uten å mene det. Lurt. Så nå må det fikses og ordnes. Den delen overlater jeg til Kim. Mine skills ligger på andre områder.

Dagens sang: E-Type - Life

Ingen kommentarer: