onsdag 25. februar 2009

Did you just grab my ass?

På trening idag kom jeg i skade for å tafse litt på noen av småguttene i klubben (Sebbe og Eirik denne gangen). Og selv om tafsingen var av det veldig tilfeldige, utilsiktede og milde slaget, dukket et spørsmål opp:

Hvor går grensen for seksuell trakassering?

Så for at vi skal slippe å lure på hvorvidt jeg er en overgriper eller ikke, tenkte jeg at det ville være greit å få på det rene hvordan det norske lovverket ser på saken. På lovdata.no
fant jeg under loven om likestilling mellom kjønnene (likestillingsloven) følgende paragraf:

§ 8a.
(Trakassering på grunn av kjønn og seksuell trakassering) (...) Med seksuell trakassering menes uønsket seksuell oppmerksomhet som er plagsom for den oppmerksomheten rammer. (...)

Der har vi det, gutter. Så lenge dere liker det så godt som dere tross alt gjør, er jeg så uskyldig at jeg får jomfru Maria til å virke løs på tråden.

PS: Tittelen på innlegget er en referanse til filmen A Night at the Roxbury. Løp og se den!

Dagens sang: Disturbed - Inside the Fire

5 kommentarer:

Unknown sa...

Føler du ligger litt i grenseland her Siri;) En "tafs" av og til blir greit, men nå er det snakk om gjentatte forsøk. I lengden blir kan det bli sykt irriterende, spesielt når hele b-gjengen i den andre banen og gjør det samme:P kanskje dette blir en ny "lommemannen" sak XD

Siri Supern sa...

B-gjengen = uønsket berøring = seksuell trakassering

Siri = (mer enn)ønsket berøring = bra.

Ifølge norsk lov. Weee!

Elisabet sa...

haha, bra du e like deg sjøl siri ^^,

Anonym sa...

Hmmm... Ingen kommentar..
Men den greien under vil at jeg skal skrive bulimi..

Siri has bitten me på trening, det er mye verre en tafsing.

Siri Supern sa...

kommer helt an på hvor du biter det :)