onsdag 27. januar 2010

Dersom noen lurer på hvordan det går når man slipper en 25 kg vekt på foten...

... så er svaret: ikkje heilt konge - selv om jeg vil påstå at jeg har det ganske godt under omstendighetene. Det var altså på styrketrening idag morges at den ene manualen jeg brukte trillet ned fra benken jeg hadde lagt den fra meg på. Heldigvis(?) tok den en liten svipptur innom leggen min, og bremset vel ned farten ganske greit ved å skrape av noen lag med hud på nedstigningen sin. Deretter landet den øverst på foten, ganske nære ankelen, før den trillet av og la seg i ro som om ingenting hadde skjedd.

Den umiddelbare følelsen var litt over middels ubehagelig, noe den litt alternative blålilla fargen og hevelsen mer enn gjerne bekreftet. Jeg called it a day og dro hjem og iset ned foten, la den høyt og ringte legen for å høre om det var vits i å gjøre noe. Det var det ikke, med mindre det ble ca 20 000 vondt på en skala fra 1-10 og foten begynte å hovne opp på andre steder også. Foreløpig ligger smerten på en 5-6'er på tidligere nevnte skala, og hevelsen holder seg til kun ett sted, så alt går heldigvis riktig vei.

Så da er det tilbake til eksamenslesingen. Og kakaoen. :) K-Town i kveld! Jeg gleder meg! :D

1 kommentar:

Eliza-Jane Doolittle sa...

Fra en kløne til en annen: aldri legg fra deg noe tungt på et sted hvor det er den minste sannsynlighet at den kan falle ned. (dette kan også overføres til småbarn når det skulle bli aktuelt)