fredag 1. august 2008

Ibsens ripsbusker og andre buskevekster

Jeg er blakk. Skikkelig skikkelig blakk. Det betyr at jeg trenger penger. Hvordan få penger? Jo. Plukke bær i hagen for pappa. En stort kjedeligere jobb skal man antakelig lete langt etter. Bærbøtta blir aldri full, uansett hvor lenge jeg plukker, og selv om jeg hører på musikk og synger og hyler av full hals, er det akkurat som om tiden står stille i området rundt rips- og solbærbuskene. Men desperate times call for desperate measures...

Fra det ene til det andre: Sent søndag kveld mottok jeg en høyst uventet melding fra Coach Øyvind om jeg ville bli med på nattbad i Mjøsa. I og med at det er et tilbud jeg ikke akkurat har fått så ofte fra den kanten, slo jeg til, og jeg, Øyvind og Glenn fra SSC svømte rundt holmen på Koigen i svømmehallsvarmt vann. Utrolig deilig, og fristet til gjentakelse. Ikke minst fordi det ikke er like folksomt rundt midnattstider.

I skrivende stund prøver jeg å få med noen på Peer Gynt på Gålåvatnet på onsdag i neste uke. Dennis Storhøi spiller rollen som Peer, og da jeg mildt sagt forguder den mannen, er det ingen tvil om at jeg må dit. MÅ. Selve stykket er vel ikke så dumt det heller har jeg hørt.. :p

Men nå er det tilbake til bærplukking før regnet nok en gang skyller ned over innlandets hovedstad. God kveld i stova.

Ingen kommentarer: