onsdag 6. august 2008

Adios Amigos

Det er fryktelig vanskelig å pakke. I hvert fall for lange reiser, både målt i avstand og tidsspenn. Jeg er i ferd med å gjøre meg klar for 6 år i Bergen og er midt i en heftig pakkesesjon. Det er så godt som umulig å velge ut hvilke ting som får bli med til Bergen, og hvilke som enten stues bort på et loft eller i en kjeller, eller rett og slett ender sitt liv på fyllinga.

Jeg blir altfor knyttet til ting. Ferrari-jakken jeg kjøpte første gang jeg var i Italia, er et av elementene jeg har måtte gi et tårevått farvel. Mine første to bamser, kledelig kalt Bamse og Pip, blir derimot med til Vestlandshovedstaden. Det samme gjelder PCen undertegnede sitter og skriver med nå. Fersk som et nylagt egg, og forhåpentligvis en trofast følgesvenn i årene som kommer.

Det er klart at dette ikke er slutten for meg og Ferrari-jakken. Heller ikke for meg og alle de kosedyrene jeg lot bli hjemme. Og spesielt ikke for meg og Lille Trille (bilen min), selv om han står igjen på Hamar i første omgang i påvente av en sårt trengt reperasjon. Vi møtes snart igjen, kjære venn. Det samme gjelder vennene mine med mer menneskelige egenskaper. Som noen kanskje vil mene kommer før de mer materielle ting. Noen inkluderer selvfølgelig også meg. Jeg kommer til å savne kjent og kjært, og håper vel for meg selv at noen vil savne meg også.

Men er tross alt bare en telefon eller et klikk unna... :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet jeg kommer til å savne deg... Og jeg vet det. Fordi du er så søt og snill og grei og Siri'ish :P Jeg har deg i lomma, så bare pass deg hvis du vil prøve å glemme meg! :)

Anonym sa...

Vi kommrt alle til å savne Siri Supern!