tirsdag 12. august 2008

Opphold (lokalt kalt sol) i Bergen By

I skrivende stund er det faktisk sol i Bergen. Og idag er ikke sol et synonym for "ikke regn", men rett og slett S O L. Jeg er veldig fornøyd ettersom jeg ikke har bodd her 48 timer ennå, og allerede har fått opplevd Bergen i noe annet enn regnvær. Og siden jeg klarte å legge igjen paraplyen min en eller annen plass i går kveld, passer det jo mildt sagt fint at det ikke pøser ned før jeg får kjøpt en ny. Regntøy har jeg nemlig heller ikke husket å ta med meg.

Jeg ankom Flesland rundt 18.15 søndag kveld, da flyet mitt (selvfølgelig) var nesten en halvtime forsinket fra Gardermoen. Ingen bombe der altså. Kim hentet meg på flyplassen og tok meg med på sightseeing før jeg ble overlatt til meg selv i huset til foreldrene hans. Der skal jeg nå tilbringe de neste to ukene før leiligheten "vår" er ferdigmalt og fin.

Mandag ble en laaang dag. Immatrikuleringsseremonien startet heldigvis ikke før kl.10.00, men de morgentimene var også den eneste avslapningen jeg fikk den dagen. Det ble rett fra skolen til trening, rett fra trening til vorspiel (med sekk), og mange lange timer før jeg endelig kunne køye igjen natt til idag. Jeg GLEDER meg til jeg slipper å ta buss. Takke meg til med sykkel.

Idag er det egentrening etter program fra Finn og pizza og kino med faddergruppen som står på planen. Planen er visst å se Batman - the Dark Knight, og selv om jeg allerede har sett den, er det ikke akkurat meg imot. Jeg er for øvrig så langt veldig fornøyd med faddergruppen min, men det må nevnes at ca 70-75 % av vårt kull er jenter. Guttene som er inne er sikkert fornøyd med den statistikken.

Dette ble et litt oppsummerende og tørt blogginnlegg, men mor og far blir vel sikkert glade for å se hvordan jeg har det. Så for å skrive veldig kort det jeg har brukt altfor mange ord til så langt:

Jeg har det fint!

Ingen kommentarer: