onsdag 19. august 2009

Hvordan ville DU hatt det hvis du ikke kunne skrive på et tastatur eller klø deg selv hvis du trengte det? Ikke så bra, nei.

Praha er en nydelig by. Da Celinn og jeg var der i 4 dager i sommer, gikk naturlig nok mye av tiden med til sightseeing. Å gå rundt i stave mesto (gamlebyen), var akkurat som å vandre rundt i en middelalderby. Kun varene i enkelte av butikkene minnet oss på at vi befant oss i en nyere tidsalder. Vi dro tilbake til Norge med massevis av fine bilder og gode minner. Men det var ikke det eneste i brakte med oss hjem.

Fra hotellet vi bodde på og inn til sentrum var det et par kilometer, som vi stort sett valgte å gå. Og på veien var det en neglesalong som reklamerte med helt drøyt lave priser. Som i tillegg var nedsatt. Det satte selvfølgelig griller i undertegnetes hode, og Celinn var ikke altfor vanskelig å overtale da jeg foreslo at vi for en gangs skyld skulle oss litt fine negler. Svømmenegler er nemlig ikke akkurat kjent for å være verken fine eller slitesterke.

Vi innså at negletimen kunne by på enkelte kommunikasjonsvansker da det viste seg at damene som jobbet der verken snakket engelsk, tysk, fransk, eller tsjekkisk for den saks skyld. De snakket thai. Det gjorde ikke vi. Men likevel satte vi oss ned i behandlingsstolene med godt mot og store forventninger. Og etter et par timer uten de dypeste og mest givende konversasjonene, gikk vi ut igjen med 20 stk fine nye negler. 10 hver, for dem som måtte lure på det. Vi lo og tøyset med neglene, og gav dem høyst en uke på. Så feil kan man ta.

Fine, nye negler :)

Etter én uke var jeg allerede ganske lei av neglene. Etter 2,5 uker var jeg enda mer lei, og dessuten irritert over at neglene ble styggere og styggere etter hvert som mine egne vokste ut under dem. Og her jeg nå sitter og skriver, en måned senere, har jeg fremdeles seks gjenstridige negler i god behold. To negler slapp etter hvert taket uten den helt store motstanden. Én negl måtte pirkes av, og én måtte skrapes, klippes og skjæres av med omhu, etter at jeg i et oppgitt øyeblikk rev i den slik at min egen negl revnet til midt inne på fingeren. Ikke var det særlig behagelig heller.

Så mitt tips til dem som fremdeles ønsker seg støpte negler, er at de bør være forberedt på å enten

1) gå til neglesalong for å dem fjernet. Mot betaling.

eller

2) gå til neglesalong for å fylle dem inn ved negleroten og slipe dem ned ytterst. Også mot betaling. Naturlig nok.

Én ting er ganske sikkert, og det er at JEG i hvert fall ikke skal ha slike übernegler igjen før jeg finner ut at jeg ikke lenger har bruk for hendene mine. Det kommer nok ikke til å skje med det første.

3 uker gamle skrekknegler i Miriams forheksete hus i dyreparken i Kristiansand

Dagens sang: Ciara ft. Justin Timberlake - Love Sex Magic

Ingen kommentarer: