torsdag 20. august 2009

1881, vi snakkes IKKE

Nummeropplysningen 1881 sine reklamekampanjer henspiller ofte på at de kan hjelpe deg med alt mellom himmel og jord. Vel, NESTEN alt, noe de når sant skal sies også oppgir i reklamene sine. Men at det skal være mulig å ringe NUMMERopplysningen 1881, uten at de makter å finne et norsk, listet telefonnummer, det er bare altfor dårlig.

Tidligere i sommer prøvde jeg å hjelpe en liten gutt som hadde rotet seg bort med å finne pappa og onkel, og når gutten kunne gi meg navn og adresse til far, tenkte jeg at det kjapt skulle ordne seg. Men da jeg ringte 1881, kunne den svært lite serviceinnstilte damen jeg snakket med kun opplyse meg om at ingen ved det navnet bodde i Norge. Jeg gjentok navnet flere ganger. Stavet det gjorde jeg også, og likevel var det eneste jeg fikk til svar: "Guuuurgle..", før hun la på. Jeg sendte så en mld til 1985 med de samme opplysningen, og mottok kort tid etter intet mindre enn telefonnummere på personen 1881 fortalte meg at ikke eksisterte.

Jeg er åpen for at jeg kan ha vært max uheldig med hvem som tok telefonen hos opplysningen. Alle kan selvfølgelig ikke ha gode dager hele tiden, og for alt jeg vet kan telefondamen jeg snakket med godt ha fått både slag og epileptisk anfall på en gang. På tross av at jeg herved lar tvilen komme 1881 til gode, kommer jeg nok til å benytte meg av andre nummertjenester ved en senere anledning.



Dagens sang: Ricky Martin ft. Amerie and Fat Joe - I Don't Care

Ingen kommentarer: