mandag 18. mai 2009

Et liv i bilder. Og tekst.

Tegneserier er et av verdens mest undervurderte medier. Mens bøker, tidsskrifter, filmer og tv-serier generelt kan sies å være ganske høyt ansett, har tegneserier måttet slite med et image som lettvekter i underholdningsindustrien. Min oppgave er å videreformidle at det selvfølgelig ikke behøver å være hele sannheten.

Jeg har alltid alltid alltid likt tegneserier. Donald Duck, Hakke Hakkespett, Knoll og Tott og Fantomet er blant de serieheftene jeg husker best fra barndommen. De fikk senere selskap av alt fra Pondus og Nemi via superhelttegneserier som X-men og Batman, til Larsons Gale Verden og tegneserieromaner som V for Vendetta eller Sin City.

I anledning av at jeg ønsker å spre dannelse (men mest at jeg rett og slett er i humør til det), vil jeg dele noen av mine favoritter med dere idag. Enjoy! :) Följ min blogg med bloglovin

Perler for svin
Fuzzy
Carol Lay
Wulffmorgenthaler


Dagens sang: Anouk - Nobody's Wife

Ingen kommentarer: