søndag 4. mai 2008

Historiebøker, tidspress og Frida Kahlo

Imorgen har jeg eksamen igjen, eldre historie denne gang. Noe som de siste dagene dessverre har vist seg å ikke være en av mine sterke sider. Jeg kommer alltids gjennom pensum, men litt mindre enn jeg hadde håpet fester seg til de små grå. Man kan vel kanskje ikke forvente annet når man setter av veldig begrenset med tid til selve eksamenslesingen, men jeg er uansett nødt til å gjennomføre et realt skippertak i dag. Igjen.

En del av historielesingen foregikk hos Irina, og vi så i tillegg to filmer igår; Supervoksen og Frida Kahlo. Supervoksen var ganske artig, men er en typisk jentefilm, og det oppstår så utrolig mange pinlige situasjoner slik at sarte sjeler som meg stadig vekk må dekke til ansiktet. Sånn sett var Fridafilmen bedre. Den handler om kunstneren Frida Kahlo og mannen hennes Diego, og er basert på en sann historie, så de som lurer på hvordan den slutter kan bare slå opp på wikipedia.

Nå er det tid for å stikke innom trening en kjapp tur igjen. Kommer bare til å plaske en halvtime eller så, slik at jeg får igang kroppen før lesingen. Det går for øvrig veldig bra på trening om dagen. Endelig. Jeg gleder meg til å dra på stevne igjen. Første ildprøve for langbanesesongen blir Speedo Cup på Frognerbadet, og da skal jeg være klar! :)

Ingen kommentarer: