onsdag 23. mars 2011

NM kortbane og litt inspirasjon

Imorgen braker det løs med vill og våt action i Nadderudhallen i Bærum. NM i svømming står for døren, og vi fra Bergensvømmerne har mer eller mindre akkurat ankommet hotellet vårt. Klokken 16 tar vi buss til svømmehallen, hvor de siste mentale og fysiske forberedelsene skal foregå. I skrivende stund er det under 18 timer til forsøkene begynner imorgen tidlig, og forventninger og utålmodighet blomstrer om hverandre som sommerfugler i magen.

Ventetiden vi har hatt frem til nå, har jeg brukt på litt nettsurfing, og da kom jeg tilfeldigvis over bloggen til Ida. Jeg får ofte spørsmål om hvordan jeg får tid til alt jeg gjør, med 25-30 timers trening per uke fordelt på svømming, styrke og basis/alternativt, deltidsjobb på treningssenter, fulltidsstudium i medisin og andre ting man ellers skulle ønske å bruke tiden sin på. Det blekner litt i forhold til Ida, som satser fullt på bodyfitness, studerer juss fulltid på 5.året, og jobber 100% stilling. DET står det respekt av!

Nå mener jeg selvfølgelig ikke å presse gjennom forventninger her, eller gjøre enda flere der ute syke av flink-pike-syndromet. Det jeg prøver å si er at innsats og viljestyrke nytter, og at man kan til ting man kanskje ikke en gang trodde var menneskelig mulig i hverdagen, bare man har den rette innstillingen!

Og til alle andre svømmere: Lykke til på NM i helgen! Dette blir king! :)

2 kommentarer:

Åsa sa...

Lykke til!! Skal følge med på livetimingen:)

teejay sa...

Lykke til bestevennolini!!

PS, hvorfor får du aldri noen koblingifiseringer? Haha. Morsomste ordet