torsdag 30. juli 2009

Svømmeditt og svømmedatt

NM langbane i svømming ble avholdt i Tøyenbadet 11.-14. august. Etter å ha gjennomført tidenes treningsleir i Danmark, var jeg mer klar enn jeg noengang har vært for et sommermesterskap. Siden NM langbane arrangeres midt i skoleferien, kan det være litt for lett å miste konsentrasjonen og heller tenke på sommer, sol, sjø, fest og moro. Men denne gangen var det easy peasy å holde fokus og jeg gledet meg mer og mer etter hvert som mesterskapet nærmet seg.


Det er vanskelig å ikke ha det gøy med denne gjengen: Katrine, Eivind, Sindri og Espen.


Man trenger ikke å være idrettspsykolog for å se verdien glede og positive forventninger har for å fremme gode prestasjoner. Langbane-NM 2009 ble også det beste jeg har hatt noensinne, og jeg dro fra Oslo med ett individuelt sølv på 50 fri, en 5. plass på 50 butterfly, kun 4 hundredeler fra bronse, og 2 bronse på stafettene 4x100 medley og 4x200 fri. Bergenssvømmerne kom også i mål som nummer 2 på 4x100 fri-stafetten, men vi ble dessverre disket for overveksling.

Motivasjonen er med andre ord på topp foran sesongen 2009/2010. Oppstart skjer for min del på leir i Kristiansand 10.-17. august. Der er jeg hovedsaklig med som trener, men det blir nok mer enn nok tid og krefter til å trent litt selv også. Hvis jeg kjenner meg selv rett.

Dagens sang: Eminem - We Made You

Ingen kommentarer: